Wednesday, November 24, 2010

Adam Rindu Ibu

haa...sejukkan hati dengar anak cakap macam tu pagi-pagi.... Alhamdulillah, semoga Allah memberi peluang untuk saya menikmati ayat manis ini setiap hari. Amin.

Sebenarnya, Adam tak ke mana, cuma nak ke Taska Ummie dalam 5 km dari rumah kami. Hari ni hari kedua Adam ke taska. Perubahan positif, Adam tak menangis lagi. Pergi dengan ceria dan siap cakap "hari ni Adam nak salam Ibu kat sekolah..." coz semalam he refused to shake hand with me.... sayu nak kene tinggal. But today, dengan senyum dan ceria Adam melangkah masuk ke Taska.

On the 1st day, selepas puas berperang nak mandikan anak BERTUAH Ibu ni..

Harapan Ibu semoga Adam dapat belajar berkawan. Yelah, kita ni hidup bukan depends on ourself sahaja. But we live in community, mesti terapkan rasa kekitaan dan bekerjasama pada anak-anak kecil. Semoga Adam faham satu hari nanti, bukan Ibu tak nak habiskan masa cuti Ibu bersama Adam....:)

Oklah, tak boleh cerita ceriti panjang-panjang. Still have my assignment to be completed...
Take care

psst: Happy Holiday Zety Zin:)

3 comments:

  1. Salam Ila. Al- fatihah untuk kelahiran ulang tahun Aiesya yang pertama. Pastinya dia gembira dan dijaga sebaiknya di sana. Sekejap sungguh masa berlalu. Semoga Ila semakin tabah dengan setiap dugaanNyA. InsyaAllah, ada rezeki lain yang menanti Ila nanti. SesungguhNya Allah Maha Penyayang dan Maha Mengetahui.
    Adam dah masuk Taska yer. Dah besar dah dia. :-) Semoga Adam menjadi anak yang bijak dan soleh.

    ReplyDelete
  2. Thanks we...
    sweet sangat what you've written...aminn...

    and semoga wawe and diyat pun cepat2 dapat baby yang comel and sweet like the mommy...take care:)

    ReplyDelete
  3. uit. tetiba terbaca ada nama ahkak kat sini. patut le tadi tersedak-sedak. ekekekeke.

    ReplyDelete