Sunday, December 19, 2010

Mee Udang 13 hengget!

Salam,

Just nak kongsi...petang tadi kami menikmati Mee Udang di Kuala Sepetang, Taiping. Harganya RM13.00 for Mee Udang Special and RM7.00 for Mee Udang. Jangan x tau, saya rasa berbaloi lah RM13.00 tu. Udangnya fresh, memang siang just before dicampakkan ke dalam kuali. Manisnya, wow rasalah segala rasa udang asli...tak de hanyir udang langsung! [maaf, saya x berapa pandai buat food reviews hahah]

Haa tu pasal udangnya, pasal mee dan kuahnya...pada saya rasanya ada mirip2 mee rebus Muar, tapi dia cair sikit dan lebih berempah. quite spicy...sedap-sedap je lah dengan tekak saya:)

kedainya dah bertapak di kuala sepetang ni since 1956...sebelum merdeka lagi tu. Tapi kedai ni, x lah komersial rupanya... Sebanarnya banyak lagi kedai Mee Udang, but as my honey says, dia dapat reviews better on this stall. That's why we choose to try the Mee Udang here.

Okeh, layan gambar pekan kecil Kuala Sepetang and my delicious mee udang special,k:)

pekan Kuala Sepetang...kecik jer pekan chinese ni

Signboard Kedai ni sempoi jer...yang penting rasa the served food :)

Mee Udang Special RM13.00 Close-up Udang yang super fresh:)
Ada 5 ekor semuanya
Hubby and Adam at Jeti Kuala Sepetang
Align Centre
That was our sepetang di Kuala Sepetang :)

2 comments:

  1. aritu saya hol kat penang-perak, sempat pegi kueh tiow doli je. mee udang tak sempat pegi ;( mesti sedap kan? huhu

    ReplyDelete
  2. sedap! saya pulak x sempat nak rasa Doli char kuey teow tu... masa kami datang, blom buka lagi.

    mee udang ni pun, nasib je...coz dah dekat sgt waktu tutup:)

    ReplyDelete