Sunday, February 7, 2010

Hari ini 7 Feb

Salam Joy,

Hari ini 7 Feb. Genap sebulan Aiesya Zaffan meninggalkan kami di dunia; medan perjuangan untuk hamba Allah. Seperti minggu-minggu yang sudah, aku masih meneruskan rutin mengunjungi pusara puteri ku. Masih kuat semangat ini untuk terus berkunjung ke sana. Mungkin orang akan berkata, aku membuang masa, biarlah...aku yang mengandungkannya, aku yang melahirkannya dengan susah payah, aku juga yang menanggung rindu ditinggalkannya. Biarlah....aku redha, Ya Allah...tak pernah sekali aku menyesal, sentiasa ku pohon dalam solatku agar Allah menganugerahkan kekuatan menempuhi dugaan ini. Alhamdulillah....

Tapi, hari ni aku agak terasa dengan Shah. Benarlah kata orang, luka di hati mereka cepat sembuh. Shah meminta agar kami tidak lagi melawat ke pusara Aiesya sekerap sekarang. Maafkan saya awak...saya masih belum mampu...berikan saya sedikit masa lagi. Luka c-sect ni pun masih terasa ngilunya. Susu pun masih mengalir, tidak secepat ini untuk meninggalkan Aiesya.

Ya, bukannya aku jumpa Aiesya di pusaranya. Tapi cukuplah melihat pusara anakku itu, buat aku rasa aku dekat dengannya...Maafkan saya,awak.

Take care.

4 comments:

  1. ila,aku turut bersimpati dengan ko.tiap kali aku baca kisah ko,aku rasa mcm nk mengalir air mata.aku harap ko akan terus tabah ye..

    ReplyDelete
  2. terima kasih lia...
    terima kasih sudi berkongsi kisah sedih aku. kadang-kadang aku rasa masa akan heals the hurt...ye, tapi I need alot of time.

    yelah, aku pregnantkan aiesya pun dekat 8 bulan...takkan dalam masa sebulan aku boleh lupakan dia....tul tak...

    take care ye...

    ReplyDelete
  3. take care ila..sedih baca entry ni

    ReplyDelete
  4. tqvm su...

    su pun take care jugak yer..

    ReplyDelete