Wednesday, February 17, 2010

Apa Cerita Minggu Ini?

Salam Joy,

First of all, this weekend is really a long weekend. Banyak sangat benda berlaku.

Sabtu - Perjalanan pulang ke Muar agak awal [macam lah Muar tuu jauh sangat..] About 9.00 am we have arrived at Muar. Lepas breakfast, terus melawat kubur arwah Aiesya....Alhamdulillah, Ibu masih sempat meluangkan masa. Aiesya, Ibu tak pernah lupa.

Ahad - Memulakan perjalanan ke Senawang seawal jam 9.00 am. Aim nak sampai sebelum 12.30 pm...eh, awalnya bertolak...[Alhamdulillah, pukul 11.00 am dah selamat tiba] Majlis berlangsung dengan penuh adat but simple...nice ceremony, I like :)
Habis jer program, bermulalah episod geram..hehhehe...time makan, Hubby Buchuk ku itu telah membuatkan aku geram tahap GABAN...ada ke patut dia tinggalkan aku makan sorang-sorang...[actually sebelah menyebelah tuh ada makcik-makcik] tapi seems like malu jer nak duduk dengan isteri..AMBOI...masa lom kawin, kan main nak duduk rapat-rapat...dah beranak sorang duduk ngan isteri pun dah tak ingin ke bang...Aku mmg geram giler lah...
Tapi kalau dah nama pelakon terbaik tuh...belakon jer lah...Yang lebih menyakitkan hati, derang dah nak balik aku tak siap-siap makan lagi, mana taknya, Adam buat hal pulak...nak suap Adam, nak suap mulut Ibu lagi...lapar tau...
Belum sampai kereta, aku dah perli Hubby, cakap kat adik Ipar "Sukri, nnt dah kawen jgn jadi cam Along, belum kawin duk rapat-rapat, baru ada anak seorang dah tak nak duduk dengan isteri"
Pastu cakap lah kat Hubby lak," Yang, saya nak beranak banyak2 biar nanti saya duduk dengan anak-anak jer, awak nak duduk jauh-jauh pergilah..." GERAM!!!!!

Memang Allah tu maha tahu, dijadikan cerita kereta rosak pulak on d way balik, terus hilang episod geram...yelah ngan Shah memang tak leh nak merajuk lama-lama...
Bermulalah pulak episod penat...hahhaha
Kesimpulannya, sampai hari ni kereta still x ok lagi and terpaksa ditinggalkan di Senawang. Balik ke Melaka dihantar oleh adik kesayangan Kak Long [aku lah tu]...

Pagi tadi pulak, nak g keje OOzy aku lak kekeringan minyak, terpaksalah pinjam Wira Mama...Sorry Ma...Sorry Yang, kali ni memang saya yang salah...

Kesimpulannya sekali lagi...this weekend, memang weekend yang full of emotional...

Da...gambar-gambar nya, postpone dulu yeh...
take care..

No comments:

Post a Comment