Wednesday, August 25, 2010

myMetro | Tergamam leher terkulai

myMetro | Tergamam leher terkulai

A mental disorder or mental illness is a psychological or behavioral pattern associated with distress or disability that occurs in an individual and is not a part of normal development or culture. The recognition and understanding of mental health conditions has changed over time and across cultures, and there are still variations in the definition, assessment, and classification of mental disorders, although standard guideline criteria are widely accepted.

mmm... apa korang rasa bila dgr berita ni? Macam mana lah budak 3 tahun ni rasa sakit bila disembelih? Ish...tak tertanggung rasanya.

Saya menasihatkan anda dan juga diri saya sendiri supaya tidak memendam perasaan. Pendam perasaan nampaknya akan menyebabkan kita stress. Dalam situasi hidup kini, kita perlu sentiasa berkongsi. Masing-masing ada masalah di tempat kerja, masalah rumahtangga dsbg. So share your thought with someone you trust.

Kat sini saya kongsikan sebahagian petua yang saya pasti keberkesanannya. Saya ambil petua ni dari http://petualama.blogspot.com/2009/09/petua-tenangkan-hati-oleh-dr-fadzillah.html Paling tak pun, kalau sedih dan stress, ambil wudhuk, dan solatlah..betul,tak?

1) Dirikan solat dan banyak berdoa.

2) Selawat ke atas Nabi (100x sebelum tidur)

3) Membaca Al-quran.

So, kawan-kawan....tenang, and think positive, ok!

No comments:

Post a Comment