Wednesday, August 11, 2010

Berbuka apa hari ini [1st Ramadhan]

Salam,

Mentang-mentanglah hari pertama puasa, soalan yang seronok nak tanya ialah "buka apa hari ni?" Betul tak? ye lah yang bab ibadah2 nih, nnt tanya ada yang cakap nak meriak pulak..:) So, tanya pasal makanan, bukan meriaklah,kan?

So, kawan-kawan... korang berbuka masak apa? Yang dah berkeluarga mesti semangat punya nak masak,kut? hehheh macam saya...
Cik Abe dah mintak, ikutkan jelah...So, hari ni main lauk saya ialah Black Pepper Chicken lawannya sayur bendi goreng.

Jadi, kawan-kawan...di sini saya nak lah share recipe saya yang tak seberapa ni...:) [dengan harapan, next time korang sharelah recipe korang lak yek...Almaklumlah, saya ni x pro lah bab-bab memasak yang macam-macam ni...
Selamat Berbuka....:)

My Chicken Black Pepper
  1. Chicken are marinated with Blended Shallot, Garlic, Ginger, powdered turmeric and salt and left it for 2-3 hours. The longer the better. After marinated, the chicken are wrapped with Aluminium foil and cooked for half and hours or more [depends on the size]
  2. To make the sauce, Diced Shallot and ginger are saute for 2-3 minutes. Stir until it boils slowly. Add Carrot, Capsicum, Tomatoes [optional].

No comments:

Post a Comment