Monday, April 19, 2010

100th entry..:)

Salam...

Happy writing the 100th entry to me...hehehhe
Actually banyak benda yang nak saya update...but I need time...
Macam-macam berlaku pada saya hujung minggu lepas. To make it simple and easy to understand, saya akan ceritakan satu persatu secara surface je ye...:)
Happy reading ya...

On 17th April, its the 100th day Aiesya left us. an for that, I am very grateful for all the strength that Allah has gave me. Thank you Allah for your love and calmness. Again and again Ibu hope and pray so that Aiesya will be placed among the loved one. Amin and Al-Fatihah.

This weekend, kami dah pergi menempah kepuk dan batu nisan buat puteri kami. Yelah kalau ada anaknye, kita belikan baju dan macam-macam lagi, tapi untuk yang telah pergi, hanya inilah yang dapat diberikan selain doa dan sedeqah semoga arwah mendapat pahalanya. Nanti saya akan lampirkan dalam blog ya. Kami pilih batu berwarna hijau supaya sejuk mata memandang. Sayu hati Ibu berziarah kali ini kerana terasa jauh dari anak ibu....itulah yang mampu Ibu katakan. Selain daripada rasa sayu, Ibu turut rasakan ada something happy menanti Ibu. Ibu tak tahu, dalam 2-3 hari ni Ibu sering terasa ada sesuatu yang menggembirakan menanti Ibu. Ibu redha....harap dan berdoa semoga ia benar-benar menggembirakan, Insyaallah.

Weekend ini juga saya nak memperkenalkan anak buah saya yang lahir sehari selepas Aiesya meninggalkan saya. Dialah Afiq Rafiqi. Anak ketiga kepada Suffian dan Ita; adik ipar saya. Terpandangkan Rafiqi saya selalu minta dia kirimkan salam saya kepada Aiesya...Ini mungkin tahyul dan anggapan saya seorang Ibu yang sunyi...Tapi saya tahu Aiesya sentiasa tahu yang saya sayangkan dia.

Back to Rafiqi, dia telah diakikahkan on Sundays. Besar dah anak bujang Mak Long. Semoga Rafiqi menjadi anak yang soleh, Amin.



Baby Afiq [bak kata Adam on the Akikah Kenduri Day]


Oh, lupa nak update...yang Khamis lepas kami ke rumah Kak Anne, my best Kakak yang saya temui di Hospital Melaka. Ya, usia persahabatan kami dah mencapai 6 bulan...Alhamdulillah kak Anne. Haa..kak Anne belanja kami makan di rumahnya. Seeronok sangat coz berkesempatan to see baby Fariz, and Aisyah [anak kepada kak Yati-juga roommate semasa di hospital Melaka] Kalau Aiesya ada, mesti Aiesya secomel dan dah besar macam mereka...Anak-anak, doakan Auntie Ila ye...semoga kalian membesar jadi insan yang berguna dan berbakti kepada orang tua, Amin....

ok, update yang terakhir untuk entry kali ini adalah TERCABAR. Ya, saya sangat rasa tercabar hari ini. Seperit cabaran mendaki Gunung Kinabalu, seperti itu jugalah cabaran yang saya rasakan. Saya berjanji, saya akan berusaha memastikan pelajar ini terutamanya mendapat keputusan yang cemerlang dalam SPM 2010. Itu janji saya. Tak perlulah saya cerita, ya..ada batas-batas yang perlu saya jaga.

Gambar dipinjam dari flikr saudara ini...saya pinjam,yer...

Daa..tq for reading the longest entry in Joy ever...:)
Take care

No comments:

Post a Comment