Monday, October 26, 2015

Aduhai Anakku...


Ini anak saya yang pertama (guna kata ganti nama 'saya' sebab nak cerita pada parents yang ada anak sebaya). Anak saya ni sangatlah senang menggembirakan hati saya, buat lawak2, ada masanya rajin membantu serta tak kurang juga membuatkan ibu nya mendidih darah hahaahha

Baru je masuk 8 tahun 1 bulan. Baru-baru ni result Peperiksaan Akhir Semester 2 telah dikeluarkan. Amboi hangin sungguh Ibu nya ini bila tengok result Matematik Darjah 2 si Abam Adam ni 74% ? Aduhhh pening kepala, belum tgk kertas lagi Ibu dah tahu, ni mesti ada yang careless mistakes and kesalahan dalam soalan penyelesaian masalah.

Saya bukan exaggerating, tapi 74% is not the number that I expect Adam will get. Saya sedih, (saya pulak yang lebih sedih huhuhu)

Tapi, after thinking carefully.... saya tahu saya tak patut terlalu mendesak anak saya. Patutnya saya bantu dia, saya tahu kelemahannya, tapi saya x cukup membantu dia, mungkin... Setiap anak, tidak sama. Saya x patut bandingkan dengan diri saya kerana cara kami dibesarkan memang berbeza.

Saya harus pandang dan appreciate usaha Adam kerana untuk subjek-subjek yang lain keputusannya adalah 85% ke atas dan peratus keseluruhannya @dalah 88% which is still ok and good.

Oleh itu, ketika ini saya berazam untuk terus membantu Adam. Maafkan Ibu, Adam... I know you have tried, and we will try our best in future, InshaaAllah...

Note: tqvm Yang, you made me realize...

No comments:

Post a Comment