Tuesday, May 17, 2011

Guru Penjana Transformasi Pendidikan Negara

Salam and hye,Selamat Hari Guru terutamanya kepada semua guru.... Adanya sambutan Hari Guru harapnya bakal menyuntik semangat baru untuk semua guru supaya semakin tabah dan tegar seperti alloy dalam mendidik dan seperti mangkin seperti Copper (II) sulphate [dalam tindak balas Zn and HCl] dalam menghasilkan pelbagai inovasi dalam PnP.

CR mengingatkan diri CR sendiri bahawa saban hari CR memegang amanah ini dengan sehabis baik. CR akan cuba positifkan diri walaupun kadangkala semangat agak teruji
dengan sikap pelajar mahupun pihak pengurusan. Namun, amanah ini adalah untuk kita Guru-guru menjaga dan melaksanakannya.

Dikesempatan ini CR ingin sekali mengucapkan Selamat hari Guru kepada individu istimewa pada CR;

Salam Hari Guru kepada Guru-guru di
  1. Tadika Islam Hidayatul Mustaqimah, Taman Beringin - di sinilah CR mengenal huruf dan alam persekolahan.
  2. Tadika Bellie, Jinjang Utara - I love Maths since I am still in kindergarten.
  3. SK Sri Delima, Batu 5 - Oh, di sinilah CR pernah kene tampar dengan Puan V masa Darjah 1, dan kejadian itu menjadikan CR lebih rajin buat HW. Juga kepada Mrs Lee [teaching me in 4 Anggerik], dan Cikgu Hazman yang dah lost contact... Cikgulah paling sporting and sayaaaang Cikgu [dari 5 Anggerik hingga 6 Anggerik]. Harap usaha Haslin berjaya untuk cari Cikgu Hazman for our reunion.
  4. SMAKL, Manjalara Kepong - Walaupun hanya 3 tahun I enjoy and treasure those memories untuil today. Di sinilah jati diri CR dibentuk. I miss my Mathematics teachers so much... I love Mathematics. Juga Ustazah Haliza yang sangat comel:) I bet her child comel macam dia juga.
  5. MRSM Jasin, Melaka - inilah sekolah yang paling banyak peraturan. hehehhe semua tak boleh saja... tapi di sinilah segalanya bermula. TQ Cikgu Hikmah (BM), Cikgu Ahadiah (SEJ), Miss Har (ENG), Cikgu Roslen n Cikgu Zulhakim (M3), Cikgu Baharum Paigo (+M3), Cikgu Mariam Atan (Chem), Cikgu Rohani Mohd (Physic), Cikgu Raedah yang comel (Bio), Ustaz Marwan n Ustaz Sabri (PAI). Sayang Cikgu semua:)
  6. KMS, Seremban - Sekejap sangat kat sini tapi still remenber Miss Roth and Cikgu Shaharir (Chem)
  7. UKM, Bangi - Oh saya adalah orang Chemistry....TQ all lecturers.
  8. tak lupa kepada nenek yang ajar ngaji....saya tak tahu nama betul nenek sbb saya panggil nenek, NENEK je....rindu sangat Nenek

2 comments:

  1. Selamat Hari Guru Cikgu Rozila!! Saya ingat lagi saya dapat C dalam Chemistry, siap ada "see me".. hee.. Alhamdulillah SPM dapat A-... Terima Kasih Cikgu kerna mendidik saya :D

    ReplyDelete
  2. Tqvm Haziq...
    InsyaAllah Anda akan terus berjaya...dunia dan akhirat juga. Amin:)

    ReplyDelete