Tuesday, March 3, 2009

Rezeki adalah dari Allah S.W.T

Bismillahirrahmanirrahim...

"In the name of Allah, most Gracious, most Compassionate".....
Maka berpandukan kalimah inilah aku pasrah atas kemurahan dan maha pengasihnya Allah.  Apa yang aku alami dalam 2-3 minggu ini mendidik aku bahawa hanya Allah tuhan yang Maha Adil...dan aku serahkan seluruh kehidupanku kepada Allah....aku berjanji tak akan sedih dan mngeluh lagi dengan segala hal berkenaan 'laporan' itu....kerana aku yakin yang Allah akan menilai setiap keikhlasan dan keringat yang aku curahkan, bukan 'manusia'.  Mungkin bukan sekarang, tapi lambat laun Allah akan salurkan rezeki itu.

Aku akan terus berusaha menjadi yang terbaik, bukan untuk dinilai oleh 'manusia'.  tapi untuk kepuasan hati aku dan memenuhi tanggungjawab aku sebagai pendidik...if he doesn't care to evaluate me fairly, then just let him be...cause I believe, he's not the one who give me 'rezeki' but Allah...

Jika ada yang membaca and could'nt understand in what purpose I wrote this entry, buat-buat tak tahu jer lah... just to calm down andmeluahkan perasaan...

so, ila....teruskan perjuangan!!!! Insyaallah, everything will be alright.

No comments:

Post a Comment