Tuesday, November 3, 2015

Bersyukurlah Kita

Hye Joy,

Semalam (lama dah semalamnya ni) dapat 'me time'. Dapatlah layan drama di TV3 berjudul Cermin Kasih. Tak nak cerita panjang-panjang ttg cerita ni. Memang best utk ibu-ibu yang dah lama tak tengok tv kan.

Habis sesi nangis-nangis during the telemovie, CR pun berfikir panjang... "Ya Allah, bersyukurnya aku...nikmatmu melimpah-ruah... Masih ada Mama dan Papa yang sentiasa mendoakan dan menumpang kasih, ada Mak dan ayah yang boleh dirujuk kalau ada masalah....bersyukurnya aku Ya Allah..."

"Masih dipinjamkan suami tempat mengadu dan berkongsi kasih sayang, walaupun tak mewah, tapi cukup dan mendamaikan. Dia sentiasa fikirkan kami, dia sebolehnya melunaskan tanggungjawabnya. Dia bantu semampu kudratnya."

"Diberikan lagi anak-anak penyambung rezeki. Anak-anak yang juga ujian tapi turut menjadi penenang masa kekusutan...Ya Allah beruntung nya hamba mu ini..."

"Dan yang paling utama Ya Allah, ko tetapkan lagi iman dan kepercayaan kami. Dan teguhkanlah keimanan ini, perkasakanlah lagi keislaman ini... Semoga kami sekeluarga akan dikumpulkan kelak dalam syurga mu bersama-sama puteri kami, Amin...."

No comments:

Post a Comment