Thursday, November 1, 2012

Berkorban dan Terover Berkorban

Salam,

Salam AidilAdha buat semua umat islam yang sudi membaca (ada kut, InsyaAllah:))

Macam mana sambutan aidiladha anda? CR harapkan semuanya ceria menyambut hari yang mulia ini.  Ada melaksanakan ibadah qurban?  Bagi CR belum tercapai lagi hasrat tu. Semoga Allah memurahkan rezeki dan memudahkan nya suatu hari nanti, InsyaAllah.

Apa yang Terover berkorban tu?  Haa, terdengar sembang-sembang pagi di ERA bersama JOHARA.  Almost 50, 000 of young people in Malaysia telah diistiharkan muflis.  Uish satu angka yang sangat menakutkan.  Daripada pemanggil yang menelefon, CR dapat maklumat bahawa ramainya adalah golongan di bawah 30-an.  Apakah sebab sehingga situasi ini berlaku? [macam pengulas edisi siasat lah pulak..]


  • Penggunaan credit card yang tidak terkawal - no comment sebab CR sendiri pernah mengalaminya.  Akhirnya, ku gunting saje card tu. Now, kalau ada duit, baru beli.
  • Pinjaman persendirian yang melampaui had kemampuan untuk membayar - yelahkan skrg ni, nak kawen pinjam, nak kereta pinjam, lepas kawen terus nak beli rumah, pinjam lagi...tak kira pinjaman PTPTN yang sedia menanti tu,kan?
So, betullah kata org nak buat apa pun mesti berpada-pada dan besederhanalah dalam semua aspek kehidupan. Wallahu a'lam:)

No comments:

Post a Comment