Monday, July 12, 2010

Poligami???

Salam,

Terpanggil tuk share topic ni dgn sesiapa yg sudi bace Joy...
There are one colleague of mine, his wife is certified with cervix cancer. They have been awarded with 2 handsome son. But the hubby still want more child. At this stage, it will be a risky pregnancy to have another children. So, the hubby plan to have a second wife in order to get more children. If you are the wify, what will you feel?

In this case, the wife refused to remove the womb [suggested by the Dr.] coz she's still trying to conceive...to me what a kind-hearted she is... tapi ini memag memberi risiko pada kesihatannya.

ya, the hubby is still young, but x boleh ke berkorban sikit untuk isteri yang sanggup berkorban nyawa untuk pregnant again. And I hope, korang tak surprice if I said that the hubby dah ada calon pun.

Ya Allah, aku sering berdoa janganlah aku diuji dengan ujian poligami. I am so afraid that I will not able to cope with the situation. May be saya akan relakan [ye ke? over my dead body..] tapi I will not become the 1st wify...amek lah ko terus...

Saya sangat takut, situasi ini menyebabkan saya melakukan dosa setiap masa, lagipun saya amat yakin my hubby takkan dapat adil seperti yang sepatutnya [saya sure 95%].... but Allah, please berkatilah perkahwinan kami, rahmatilah hubungan kasih sayang antara kami, biarlah kami ini dipisahkan apabila nyawa bercerai dari badan sahaja....Ya Allah, perkenankanlah....

2 comments:

  1. hmmm.. saya sedang menghadapi situasi ini.. sehinggakan saya malas untuk pulang ke rumah kerana tidak selesa dengan keluarga...

    ReplyDelete
  2. Hye Haziq,
    tq for reading. Sabar lah yer...balik lah, mungkin itu memberi ruang pada ibu/ayah yang mungkin nak share something.
    When u r home, might be meringankan beban emosi...saya doakan yang terbaik untuk anda dan keluarga....

    Sabarlah, Allah menguji hamba yang disayanginya...Amin

    ReplyDelete